APR představuje tuningový program pro
APR pokročilá úprava řídící jednotky má největší přínos u zvýšení výkonu vozu a je tak nejefektivnější modifikace auta v poměru pořizovací ceny a přidaného výkonu u motoru 2,0 TSI Gen4. Tato úprava plně využije výkonový potenciál tohoto motoru a výrazně tak zvedne jeho výkon a točivý moment. Úprava se nahrává do sériové řídící jednotky bez nutnosti dalších úprav.
APR fáze úprav:
APR chiptuning podporuje několik druhů paliva a je kompatibilní jak s plně sériovým vozem, tak s vozem osazeným dalšími hardwarovými díly jako jsou lepší sání, chladič nebo catback výfuk. Jednoduše doplňte svůj vůz se Stage 1 úpravou o lepší sportovní sání a účinnější intercooler a získáte Stage 2 hodnoty výkonu, viz grafy níže.
Vylepšení jízdních vlastností:
APR dokázalo snížit prodlevu turbodmychadla při znovu sešlápnutí plynového pedálu tím, že turbodmychadla neustále udržují mírný přetlak v tlakovém vedení. Další skvělou úpravou je úprava nastavení plynového pedálu, který bude mít po úpravě lineární chod, který přispěje k přesnému dávkování výkonu. Dále se aktivovala funkce "Left foot braking" (přibržďování levou nohou při sešlápnutém plynovém pedálu - u sériového auta se plynový pedál při současném sešlápnutí brzdy deaktivovává) a "brake boosting", které dále zlepšují možnosti a požitek z řízení. Omezovač rychlosti byl samozřejmě také deaktivován. Úprava je optimalizovaná pro použití větších kol, aby asistenty nezasahovaly do řízení motoru a nesnižovaly točivý moment po instalaci aftermarket větších kol. Nakonec byl optimalizován i systém Start Stop, jehož funkce byla obrácena a auto tak startuje s vypnutým Start Stop systémem, který se dá tlačítkem aktivovat.
Vlastnosti úpravy:
- Zvýšení výkonu na 337-358 hp a 485-547 Nm
- Maximální navýšení výkonu v průběhu otáček +74-123hp a 103-170 Nm
- Podpora paliv 95-100octan + možnost E85
- Optimalizovaný launch control pro lepší starty
- Posunut limit otáček pro vytáčení motoru na Neutrál
- Optimalizované chlazení motoru s přidanými bezpečnostními prvky pro maximální bezpečnost
- Není vyžadován žádný další HW pro dosažení výkonových hodnot
- Úprava je kompatibilní s vylepšeným sání, intercooler, zadním dílem výfuku
- Možnost dalšího zvýšení výkonu APR Stage 3 úpravou za použití Golf 8R a APR DTR Turbodmychadla
- Úprava se nahrává přes OBD zásuvku
- Možnost kdykoliv úpravu vrátit do továrního nastavení a následně zpět na APR úpravu kvůli servisním prohlídkám
APR Stage 3:
Aktuálně ve vývoji.
Výkonové tabulky APR Stage 1:
Úprava Stage 1 se sníženým točivým momentem pro 95 oktanový benzín:
Úprava Stage 1 se sníženým točivým momentem pro 98 oktanový benzín:
Úprava Stage 1 pro 95 oktanový benzín:
Úprava Stage 1 pro 98 oktanový benzín:
Výkonové tabulky APR Stage 2:
Úprava Stage 2 pro 95 oktanový benzín:
Úprava Stage 2 pro 98 oktanový benzín:
Shrnutí úpravy:
Určení:
Škoda Octavia 4 RS 2,0 TSI 180 kW
VW Golf 8 GTI 2,0 TSI 180 kW
Světová špička mezi kalibračními experty:
Motor 2,0 TSI Gen4 využívá moderní řídící jednotku Simos 19, která se stará o správné řízení motoru. Zjednodušeně se jedná o počítač, který říká motoru jak správně pracovat. Tuningový software, jako je APR Stage X úprava, říká motoru jak mít více výkonu. To se děje skrze zvýšení tlaku turbodmychadla, úpravu časování předstihu, úpravu polohy vačkové hřídele, nastavení mixu vzduchu a paliva a dalších.
Tato řídící jednotka je velmi komplikovaná. Aniž by řidič tušil, tak řídící jednotka inteligentbně upravuje nastavení motoru tak, aby se zachoval jeho hladký chod. Oproti jiným řídícím jednotkám v jiných modelech, tato řídící jednotka při precizním naladění eliminuje nutnost ladění na míru pro dosažení maximální výkonu, i za dramaticky měnících se klimatických podmínek.
Jak se APR liší od ostatní konkurence:
Tato řídící jednotka motoru je velmi výkonná a komplexní, ale na druhou stranu je také extrémně náročná na plné pochopení. Menší úpravci, kteří nemají takové vývojové zázemí nebo rychloobrátkové firmy, které chrlí kvanta úprav pro různe modely rozličných značek, nemají šanci jí plně pochopit, a aby jí mohli upravit, tak jí musí zjednodušit. Tím ale odstraní její přednosti, které z ní dělají tak komplexní a pokročilý motor management. Výsledkem je nekompletní produkt, který často vyžaduje úpravy ze strany uživatele, aby získal maximální výkon a to ještě v určitém fixním prostředí, kde se zrovna ladilo. Oproti tomu APR kalibrační inženýři strávili téměř dekádu neustálým zdokonalováním úprav, a to za plného pochopení všech struktur této řídící jednotky, aby mohli "odemknout" plný potenciál výkonu, který je zde k dispozici. S kompletním porozuměním a přístupem do všech struktur řídící jednotky, ke všem mapám, podmapám a k sekcím, které pracují s proměnnými podmínkami, APR inženýři využili každé příležitosti, které tato řídící jednotka umí nabídnout. Výkon je zde zvednut ve všech směrech a za všech podmínek. Nyní je umožněno využívání vysokého výkonu s rychlými reakcemi na sešlápnutí plynu a zároveň je úprava velmi uživatelsky přívětivá a hladká při běžném denním ježdění. Precizní zvládnutí regulace plnícího tlaku turbodmychadla přispívá k působivě předvídatelnému chování motoru, jelikož turbo nabíhá velmi rychle a dokáže dodat konstantně vysoký výkon. A konečně i pokročilé rutiny pro ochranu motoru jsou zde zachovány. To umožňuje řídící jednotce, aby neustále kontrolovala a upravovala plnění a přesný mix paliva a vzduchu tak, aby se motor řádně chladil a chránil. To vše aniž by tyto procesy nějak negativně ovlivnily požitek z jízdy.
Homologace:
APR úpravy řídících jednotek (chiptuning) zatím nejsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích dle homologace v rámci hromadné přestavby vozidel. Bohužel dle našeho názoru aktuální homologace nikterak neřeší kvalitu úprav, čehož mnozí slabší úpravci zneužívají. Většina APR úprav jsou v západních zemích jako je Německo homologovány, splňují emisní limity a schválení zde v ČR lehce brání legislativa. Nicméně i toto plánujeme do budoucna řešit. Nenechte se proto zmást a chtějte kvalitní úpravu.
Drážďanská 562/87 (areál firmy Tiskárna Horák)
400 07 Ústí nad Labem